Coraz większą popularność zyskują w ostatnim czasie turbosprężarki o podniesionej mocy. Ale co to właściwie jest – turbosprężarka hybrydowa? Na czym polega działanie hybrydy?

Do niedawna dostępne były jedynie turbiny hybrydowe do samochodów wyścigowych, w których z powodzeniem poprawiały osiągi, jednocześnie nie zwiększając znacząco spalania. Nasza firma wyspecjalizowała się w realizowaniu tego typu projektów, początkowo na potrzeby motosportu, natomiast od jakiegoś czasu tego typu turbosprężarki są dostępne dla każdego użytkownika samochodu w bardzo atrakcyjnych cenach. 

Czym różni się zwykłe turbo od hybrydy?

Podstawowa sprawa to koło kompresji. W modyfikowanych turbosprężarkach montujemy specjalistyczne frezowane koło kompresji, wykonane z kutego aluminium w technologii CNC.

Koła te charakteryzują się specjalnymi łopatkami oraz mniejszą masą własną niż teseryjne. Zazwyczaj stosujemy koła o odpowiednio większej średnicy niż standardowe. Tym samym konieczne jest przystosowanie pod nowe koło strony zimnej poprzez specjalistyczną obróbkę. W hybrydach zastosowanie znajdują również 9-łopatkowe wysokoprzepływowe wirniki renomowanej firmy Mamba. Wielbiciele motoryzacji doskonale znają tę markę. W porównaniu do seryjnych wirników, przy zastosowaniu Mamby mamy do czynienia z mniejszym ciśnieniem wstecznym. Dzięki temu zdecydowanie wzrastają osiągi turbiny.

Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która ma w swojej regularnej ofercie te unikatowe wirniki w bardzo atrakcyjnych cenach.


Dużą przewagą stosowanej przez nas metody modyfikacji jest to, że zamontowanie gotowej hybrydy nie wymaga przeróbek montażowych, tzn. na zewnątrz turbina zostaje taka sama (nie dotyczy turbin do silnika 1.8 turbo stage 2 i stage 3). Konieczne jest natomiast wgranie nowej mapy silnika.

Ile kosztuje zrobienie hybrydy?

Każdy projekt jest inny i każdy wyceniamy indywidualnie. Cena hybrydy zaczyna się od 1300zł.